Dana Art Gallery
Dana Art Gallery pe Facebook

ArtistiArte plasticeDaniela Zbarcea


Traieste in Bucuresti
1997- 2002- Universitatea de Arte George Enescu - Iasi, Facultatea de Arte Plastice, Decorative si Design
1993-1997 Liceul de Arta Octav Bancila - Iasi / Liceul de Arta Constanta
Experienta profesionala:
Pictor;
Curator DanaArt Gallery;

Expozitii personale:
1 februarie - 30 martie 2014 - Noir, Metropolis Center, Bucuresti
3 decembrie 2013- 7ianuarie 2014 - Noir, Galeria Odeon, Bucuresti
24martie-15aprilie 2013, Intersectii / pictura, Galeria Odeon, Bucuresti

13 ianuarie - 14 februarie 2010 - Foaierul Operei Romane, Bucuresti


Expozitii de grup:
3 martie- 30 martie- Brief, Expozitie de grup, Galeria Odeon, Bucuresti
2 noiembrie- 20 noiembrie 2013 - Pictori romani in Franta, ICR Bucuresti
Artistes roumains en France- 18 ianuarie - 2 februarie 2014, Saint -Cyr-sur -Loire, Franta
18 mai- 16 iunie 2013 , Expozitia artistilor participanti la rezdenta in Franta prin Asociatia Soleil de l est, Briare, Chateau de Trousse - Barriere
16 iunie- 15 iulie 2013, PIXELI, Galeria Odeon proiect DanaArtGallery
5-22decembrie 2012- Graphic Poetry, Galeria Odeon
5-19septembrie -Rencontre- Expozitie DanaArtGallery in Muzeul de Arta Constanta
6, 7, 8 iulie -Vara asta Arta campeaza la BestFest - expozitie in cadrul Bestfest, Comuna Tunari


Website:

www.danielazbarcea.weebly.com

Un element de expresivitate care leaga lucrarile anterioare cu cele recente este contrastul cromatic, de care artista nu se teme, chiar il doreste exacerbat, uneori pana la limita stridentei, fara a deveni astfel strigat, ci propunere de a zabovi trei secunde mai mult asupra unui chip, a unei stari, a unei posibile conexiuni, a unui vis (sunt titluri sau fragmente din titlurile unor lucrari din aceasta expozitie). De aici si casetarile - delimitari programatice intr-un flux spatial care antreneaza fondurile panzelor - menite sa propuna, uneori in cheie figurativa, nuclee, deci spatii de senina concentrare si reflexie. In patratele sau drepunghiurile trasate cu siguranta si eleganta se ivesc, ordonate in perspectiva ierarhica, busturi, portrete, siluete, imobile asemenea fotografiilor de epoca, fragile si supra-expuse ca si acestea, care afirma: Iata omul! desi trasaturile acestuia s-au estompat pana la des-figurare.
In alte lucrari artista renunta la acest gen de prezentare, contrastele sunt evitate, rigoarea pare a slabi si o stare de lirism contemplativ se insinueaza in dinamica fluxului de energii si conexiuni. Desi lipsite de figuratie, asemenea lucrari par a fi transpuneri colorate ale unor privelisti, stralucind sub soarele si in lumina orasului ei natal (Medgidia). In ritmul alert al tuselor se insinueaza acum semne ale lumii vazute, care localizeaza, concentreaza in conture ferme, dau seama despre obiecte in contextul si conotatiile inedite pe care le propun. Asemenea prezente, ingenue de cele mai multe ori, conturate cu spontaneitate si vioiciune, sunt exercitii de admiratie fata de faptele realitatii, dar si proiectii spectaculare in imaginar.

Doina Pauleanu , critic de arta


Spatiul picturii gandite si realizate de Daniela Zbarcea este exclusiv cel al panzei, in sensul ca aceasta nu se transforma niciodata in fereastra spre orizonturi absconse, pastrandu-si exclusiv functia asumata de suport. Mijloacele iluzionistice sunt exilate la periferia sistemului sau artistic, caracterizat prin apelul constant la geometrism si la abstract.
Avem de-a face cu o pendulare intre expresivitatea culorii, privita mai degraba ca materie decat ca valoare cromatica si spontaneitatea aplicarii semnului grafic. Artista lasa straturile compozitiilor sale la vedere, insiruite intr-o adevarata saga a conceperii lor. Faptul de a picta presupune racordarea la o stare de spirit anume, care se va regasi de fiecare data in produsul final. Acesta il provoaca pe receptor sa refaca procesele si etapele specifice creatiei, ridicand totodata intrebari privitoare la solutiile alese.
Dreptunghiul, delimitarea sau accentul ritmic fac parte dintr-un discurs artistic asumat. Linia sinusoida are functia de contrabalansare a unghiurilor agresive, dar si de catalizator al structurilor grafice.
Primatul emotiei, cateodata chiar al socului, in dauna realitatii asa zis obiective va stimula simturile privitorului, invitat sa participe de pe pozitii active la ceea ce vede.
Aria in interiorul careia pot fi plasate lucrarile comentate sunt delimitate de Expresionism, Suprematism si Outsider Art, toate acestea derivate cu prefixul "post". Lasate libere, temperamentul si instinctul construiesc o realitate bidimensionala ce tine cu predilectie de reprezentare, in nici un caz de intrupare.
Mihai Plamadeala, critic de arta, curator

 



RO EN
© Copyright Dana Art Gallery 2015. Toate drepturile rezervate. Design si programare.